Grebbestad

Hemkommen från en helg i grebbestad. Alltid lika efterlängtad. Så nu har jag fått min årliga dos av Grebbestad/kusten.
Åkte med pappa på fredag kväll vid sex tiden. Kom ner runt nio ungefär, det va bara att svida om och hänga med Malin o Frida ner till Ormen. (Röde orm). Träffade många kända ansikten.
Hade en jätte kul kväll verkligen.

Lördagen började med ett jobbigt uppvaknande med huvudvärk och smink i hela ansiktet :D hehe. Men med lite vatten och ansiktstvätt så va man nästan fitt fore fight igen :D.
Malin och jag gick på bryggan och kollade lite. Gick och åt hamburagre. När vi satt där i lugnan ro och åt, UTE, så bara va det som om himlen öppnade sig.. Det bara började häll regna.. Helt utan förvarning. Solen sken precis innan.. Snacka om snabb väder växling.
Vi satte oss under tak och åt upp.. Regnet slutade lika fort som det började och vi gick för att kolla i affärer.
Tjugo minuter senare så satte det igång igen och regna. Det höll på lika länge om gången innan.. gick in i en affär och väntade så länge.

Vi gick hem och la oss i varsin solstol och vilade lite. Pappa kom förbi och kollade va vi gjorde. Klockan fem så gick vi ner till Macri och åt räkfrossa. Då va det strålande solsken och rätt så vindstilla. Vi satt där och åt, Klicken, pontus och frida kom lite senare. När vi suttit i kanske 45-1h så började det regna igen. Fast solen sken fortfarande. Och det regnade värre en första gången.. Det regnade så mycket att det regnade in. :D Fast vi satt så bra till att vi inte blev blöta. Men vi såg de runt omkring som blev blöta och deras mat lika så. Tur att man får äta så mycket man vill på räkfrossa. :D bara att hämta ny. :D
Det tog nästan 30-40 min innan det lugnade ner sig. Fast det slutade inte regna förens mycket senare på kvällen..
Jag hade bestämt mig för att inte dricka någonting under lördagen eftersom jag skulle köra hem tidigt morgonen därpå.. Dumt att reskera.. men jag hade lika kul för det.

Åtta på söndag morgon rullade vi ut från campingen. Och så bar det av hemmåt.. Hem till min Tobbe :D

En lyckad helg.
Ha de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0